انواع مختلف پارچه پرده ای

پرده نمای پنجره و خانه شما را زیباتر می کند و باعث می گردد تا جلوه آن بیش تر گردد. هیچ خانه ای وجود ندارد که احتیاج به پرده نداشته باشد. امروزه پارچه های بسیار متنوع و با جنس های مختلفی در بازار تولید می شود که این طیف گسترده دست شما را برای انتخاب پارچه مناسب برای خانه تان بازتر خواهد کرد. البته به دلیل همین تنوع ممکن است تصمیم گیری برای شما سخت تر شود برای همین در این مقاله قصد داریم تا جنس های مختلف پرده و خصوصیات ویژه هر کدام را بررسی کنیم. با متین پرده همراه باشید!
نوع های مختلف پارچه برای پرده
کتان
ابریشم
حریر
ساتن
مخمل
استفاده از پارچه حریر و تور
پارچه های حریر نسبت به سایر پارچه ها بسیار نرم و لطیف هستند. این پرده به دلیل جنس نازک خود باعث می شود تا نور به خوبی وارد اتاق بشود. مخصوصا اگر تمایل دارید تا خانه شما نورگیر باشد انتخاب آن می تواند بسیار مناسب باشد. در نیم روز پر شدن اتاق توسط اشعه های دل انگیز خورشید می تواند منظره ای چشم نواز ایجاد کند.  برای خرید پرده از متین پرده کلیک کنید.
پرده پذیرایی سبز رنگ
 
استفاده از پرده حریر در فصل های گرم سال
این پرده ها به دلیل جنس بسیار نازکی که دارند برای استفاده در زمستان مناسب نیستند به دلیل این که باعث از دست رفتن گرمای خانه می شوند. همین ویژگی پرده حریر آن را برای استفاده در بهار و تابستان مناسب و ایده آل می سازد.
نامناسب بودن پرده حریر در جاهایی که خانه دید دارد
اگه پنجره های خانه شما رو به رو خانه های دیگر است نباید از پرده حریر استفاده کنید. حال اگر واحد مسکونی شما در طبقات بالای یک برج و یا در کوچه هایی قرار دارد که خانه های روبه رویی دید ندارند می توانید از این پرده حریر استفاده کنید.
استفاده از پرده حریر برای پذیرایی
بهتر است از پرده حریر در اتاق خواب استفاده نشود چون این پرده ها به خوبی قادر نیستند تا مانع از ورود نور به داخل اتاق شوند و می توانند آسایش شما را بر هم زنند. به همین دلیل مناسب ترین مکان برای استفاده از این پرده ها به عنوان پرده آشپزخانه و  پرده پذیرایی است.
همین طور بخوانید درباره انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی
شستشوی آسان پرده حریر
یکی دیگر از مزیت های پرده حریر این است که به راحتی می تواند مورد شستشو قرار گیرد این امر به این علت است که این پرده دارای بافت نازکی است در نتیجه می تواند راحت تر شسته گردد. اگر خانه شما در منطقه ای است که باعث می گردد گرد و خاک بیش تر پنجره و در نتیجه پرده شما را آلوده کند می توانید از پرده های حریر که راحت تر شسته می شوند استفاده نمایید.
قیمت پرده حریر
پرده حریر دارای قیمت بسیار ارزان تری نسبت به سایر پرده ها است. در نتیجه اگر شما از پرده حریر به صورت تکی استفاده کنید هزینه تان بسیار کاهش می یابد.
پرده اتاق خواب رنگی
پرده کتان و نخ
اگر دوست دارید از مدل های ساده استفاده کنید انتخاب پرده کتان گزینه مناسبی خواهد بود. این پرده ها دارای انواعی ساده ولی در عین حال زیبا هستند. همین طور پارچه های کتان بسیار متنوع نیز می باشند پس شما می توانید به سادگی یکی را برگزینید.
پرده کتان به سرعت دوخته می شود:
این پرده ها به دلیل جنس ویژه خود به راحتی مورد دوخت قرار می گیرند در نتیجه زمان کمتری را خواهند برد. برای کسانی که عجله دارند تا پرده اشان به سرعت آماده شود می توانند پرده کتان را مورد توجه قرار دهند. همین طور باید گفت که این پرده ها با خوبی سبک های مختلف خانه هم خوانی دارند.
انتخاب پرده کتان برای اتاق خواب
اکثرا از پرده کتان برای پرده اتاق خواب استفاده می شود. دلیل این امر این است که این پرده ها هم طرح و رنگ مختلفی دارند در نتیجه می توانید آن را با سبک اتاقتان هماهنگ کنید و هم این که این تناسب می تواند بر اساس رو تختی و اثاثیه داخل اتاق نیز صورت گیرد.
همین طور بخوانید درباره انتخاب پرده برای نو عروس
قیمت پارچه کتان
پارچه کتان به دلیل این که قیمت مناسبی دارد از نظر هزینه فشار زیادی به شما وارد نخواهد کرد. همین طور شما می توانید همانند پارچه حریر آن را به صورت تکی انتخاب نمایید تا هزینه تان کمتر گردد.
نصب راحت پرده کتان
پرده کتان این قابلیت را دارد که به سادگی نصب گردد به همین دلیل شما برای نصب آن می توانید به تنهایی اقدام نمایید و نیاز به نصاب نخواهید داشت.
پارچه مخمل
انتخاب پارچه مخمل مناسب کسانی خواهد بود که علاقه به مدل های شیک و مجلل دارند. مخصوصا این پرده ها از نوع کلاسیک به شمار می روند و می توان به عنوان مدل سلطنتی نیز از آن بهره برد. پارچه مخمل از ابریشم تولید می گردد و از دیر باز تا به امروز به صورت گسترده در میان مردم استفاده می شده است. استفاده از این پرده ها نمای خانه شما را شیک تر خواهد کرد.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.