پرده برقی چیست؟

درباره خرید پرده

پرده برقی چیست؟

پرده برقی سیستم مدرنی است که به تازگی در ساختمان هایی که در آن از تکنولوژی هوشمند استفاده می شود مورد توجه قرار گرفته است. برای این که بتوانید یک انتخاب هوشمندانه بر پایه اطلاعات کامل در این زمینه داشته باشید در ادامه شما را با عملکرد پرده برقی آشنا خواهیم کرد. انواعی از پرده های برقی هستند که تنها برای باز و بسته کردن از آن ها استفاده نمی کنند بلکه می توان با کمک آن ها مقدار نوری که وارد خانه می شود را نیز تنظیم کرد. پس شما می توانید با خیال آسوده سیستم پرده برقی خود را متناسب با دکواسیون داخلی خانه خود انتخاب کنید و از نور آفتاب نیز بهره ببرید.

دلایل استفاده از پرده برقی

تاریخچه استفاده از پرده به زمان های بسیار دور باز می گردد. استفاده از پرده از قدیم الایام در ساختمان های اداری، مغازه ، فروشگاه و ساختمان های مسکونی رواج داشته است. در زمان های قدیم از پرده ها برای کنترل نور آفتاب و محدود کردن دید درون منزل استفاده می کردند. امروزه برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی نیز از پرده ها استفاده می کنند. پرده ها دارای قسمت های مختلفی هستند. مثلا از آستر پرده برای کنترل کردن سرما و گرما و میزان نور استفاده می کنند. همچنین تور های به کار رفته در پرده سبب زیبایی بیش تر آن می شود. امروزه تولید پرده های زیبا و مجلل هزینه گزافی در پی دارد. اما نکته قابل توجه این است که به دلیل این که پرده ها بسیار سنگین هستند یا ترس از پاره شدن نخ پرده موجب می شود که نتوان پرده ها را به راحتی باز و بسته کرد که در این حالت یا پرده ها تمام روز باز هستند یا بسته که در این صورت نمی توان نور ورودی به منزل را کنترل نمود.

پس با این که هزینه زیادی را برای خرید پرده متحمل شده اید اما قادر نیستند تا آن را به خوبی کنترل کنید. اما سیستم پرده برقی هوشمند به راحتی این مشکل را برای شما حل خواهد کرد. دلایل زیادی در سال های اخیر باعث استفاده از پرده برقی شده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- به دلیل افزایش ابعاد پنجره ها، طول پرده ها نیز افزایش یافته است به طوری که افراد به دلیل مشکلات به وجود آمده از باز و بسته کردن پرده ها منصرف شده اند.
2- دسترسی به پرده ها به دلیل این که مبلمان و سایر وسایل چوبی در کنار پنجره ها قرار گرفته اند سخت تر شده و برای باز و بسته کردن پرده ها نیاز است تا مبلمان را جابه جا کنیم.
3- ریل و موتور پرده برقی نسبت به دوخت خود پرده هزینه بالایی ندارند در این راستا معقولانه است که برای استفاده آسان پرده از سیستمی هوشمند استفاده کنیم تا در هنگام باز و بسته کردن آن راحت باشیم.

چگونگی کارکرد موتور پرده برقی:

احتمالا یکی از مشکلاتی که شما هم با آن روبه رو هستید باز و بسته کردن پرده های خانه اتان می باشد. در اغلب موارد به دلیل این که احتمال پاره شدن نخ پرده وجود دارد یا نخ آن بیش از حد محکم می باشد فرد از باز کردن آن خودداری می نماید. در این حالت فرد قادر نیست تا از نور بیرون خانه به خوبی استفاده کند و باعث تاریک شدن فضای داخلی خانه می گردد. ولی همه این مشکلات به آسانی توسط پرده برقی قابل حل شدن می باشد. یکی از امکانات خوب پرده برقی این است که شما می توانید پرده ها را در هر زمانی با استفاده از یک دکمه به راحتی باز و بسته کنید.

هوشمند کردن پرده های قدیمی

تمامی انواع مختلف پرده از جمله بالارو، کناررو و وسط بازشو به راحتی قابل برقی شدن هستند. از دیگر پرده هایی که قادر به برقی شدن هستند می توان به پرده های ساتن، حریر و تور اشاره کرد. پرده هایی که وزن بسیار بالایی دارند و باز و بسته کردن آن ها با دشواری بسیاری صورت می گیرد باید به صورت برقی مورد طراحی قرار گیرند. نحوه عملکرد موتور پرده برقی به این صورت است که مسیر ریل پرده را تشخیص داده و به آسانی باز و بسته می گردد.

تفاوت پرده برقی با پرده هوشمند چیست؟

پرده برقی با پرده هوشمند تفاوت دارد. شما می توانید پرده برقی خود را هوشمند کنید. در سیستم پرده برقی ،شما پرده های خود را با کلید یا ریموت کنترل می کنید اما اگر پرده برقی شما هوشمند گردد شما می توانید پرده را توسط نرم افزار موبایل خود نیز کنترل کنید. با استفاده از نرم افزار موبایل شما می توانید پرده های خود را از بیرون خانه نیز کنترل کنید. یا زمانی را تعیین کنید تا پرده ها خودبه خود باز و بسته گردند. برای مثال با طلوع آفتاب پرده برقی باز و با غروب آفتاب پرده برقی بسته گردد.

درباره ریل پرده برقی

ممکن است شما از این بابت نگرانی داشته باشید که ریل پرده برقی و موتور آن باعث بهم ریختن استایل خانه شما گردند. ولی هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. موتور پرده برقی در پشت پرده قرار می گیرد و ریل آن نیز شبیه دیگر پرده ها است. یکی از مزایایی بسیار خوب پرده برقی این است که دیگر نیازی نیست تا چیدمان مبلمان خود را بر پایه پرده تنظیم کنید چون در پرده های معمولی نخ پرده پشت مبل قرار می گیرد و امکان دسترسی آن مشکل می شود. ولی در پرده برقی با استفاده از ریموت در هر جایی از خانه قادر به باز و بسته کردن پرده های خود هستید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.