نحوه ست کردن پرده با دکوراسیون خانه

همان طور که می دانید پرده یکی از اجزای بسیار مهمی است که اگر به خوبی با سایر وسایل خانه متناسب گردد باعث می شود که هماهنگی خانه بیش تر گردد. برای این که متوجه شوید چطور پرده را با سایر اجزای خانه به خوبی هاهنگ کنید باید اطلاعاتی در این امر داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا دانش متین پرده را در اختیار شما قرار دهیم.

پرده خاکستری قهوه ای
اصول ست کردن پرده

پرده همانند لباس برای پنجره خانه شما محسوب می گردد. هرچه شما آن را زیباتر تزئین کنید چشم نوازی آن بیش تر خواهد شد. مخصوصا اگر شما بتوانید پرده را با سایر اجزای خانه به خوبی هماهنگ کنید. متین پرده به راحتی قادر است تا شما را با این اطلاعات آشنا سازد. کافی است تا با کارشناسان آن تماس بگیرد تا بتوانند شما را در حین انتخاب پرده مناسب یاری دهند.

پرده قهوه ای و کرم رنگ

 

همین طور بخوانید انواع مدل پرده زبرا

قواعد انتخاب پرده

پرده بخش مهم در هر خانه ایست که المان های زیادی را برای شما فراهم می کند . البته باید توجه داشته باشید که استفاده از پرده تنها برای کاهش دید و یا میزان نور منزل نیست بلکه هماهنگی آن با خانه نیز نقش مهمی دارد. زیرا بیش تر افراد به جلوه و نمای پرده توجه می کنند. همین طور اتاق خواب نیز به دلیل این که محلی است که در آن انسان نیاز به آرامش دارد تا بتواند انرژی خود را دوباره بازیابی کند در نتیجه باید انتخاب آن متناسب با فضای داخلی اتاق باشد. انتخاب بدون قاعده پرده موجب می شود تا خانه بی نظم و ناهماهنگ دیده شود.

همچنین بخوانید درباره بهترین پرده برقی برای آشپزخانه

برای هماهنگی پرده با پذیرایی و آشپزخانه و اتاق خواب باید نکات زیر را در نظر بگیرید.
اگر بیش تر وسایل خانه شما تنها از یک رنگ خاص انتخاب شده باشند بهتر است تا پرده خانه رنگ متفاوتی داشته باشد تا خسته کنندگی فضا کمتر شود. البته در درجه اول بهتر است که تمام وسایل خانه شما تک رنگ نباشد. در جهت ست کردن پرده باید گفت که اگر رنگ پرده با مبل هماهنگ شود تاثیر بهتری در نمای خانه دارد. همین طور باید عواملی مثل جنس و طرح نیز در نظر گرفته شود. شما برای کسب اطلاعات کاملی در این باره می توانید از پرده متین کمک بگیرید. وقتی که می خواهید ابعاد پرده را انتخاب کنید باید در نظر داشته باشید که هرچه پرده بزرگ تر باشد باعث می شود تا اتاق شما نیز بزرگ تر بنظر برسد. انتخاب رنگ نیز یکی دیگر از نکات مهم است. تا حد امکان از خرید پرده هایی که طرح های پیچیده و زیاد دارند و همین طور از لحاظ رنگی نیز شلوغ هستند پرهیز کنید. زیرا باعث می شود تا اتاق شما را نیز شلوغ تر نشان بدهد. پرده هایی که جنس شفافی دارند می توانند به خوبی نور را از خود عبور دهند در نتیجه فضای اتاق روشن تر بنظر می رسد. این پرده ها در کنار مبل هایی که دارای جنس چرم هستند باعث زیباتر بنظر رسیدن محیط می گردند. اگر می خواهید پرده را با مبل و یا فرش ست کنید بهتر است تا رنگ هایی که مکمل هستند را انتخاب نمایید. برای ست کرده پرده با مبل بهتر است تا چند نکته را مد نظر قرار دهید. برای مثال اگر پارچه مبل طرح دار است انتخاب پرده ساده بهتر خواهد بود. اگر مبل شما دارای طرح گل است می توانید تا رنگ پرده را هماهنگ با گل انتخاب نمایید.
شما حتما می توانید با استفاده از پارچه پرده کوسن هایی برای مبل خود بدوزید. در خانه هایی که از سبک سنتی پیروی می کنند انتخاب پرده والان که بتوان آن را در دو سمت جمع کرد بسیار مناسب خواهد بود.

همین طور بخوانید نحوه شستشوی پرده زبرا 

المان های مهم در انتخاب رنگ پرده

اندازه گیری ابعاد پنجره و دیوار برای این که ابعاد پرده به درستی اندازه گیری گردد.
انتخاب کردن رنگ پرده با توجه به فصل های سال.
استفاده از رنگ های مکمل همانند خاکستری و آبی برای هارمونی بیش تر و یا استفاده از رنگ های خنثی
دیدن کاتالوگ متین پرده برای انتخاب بهتر و کارآمدتر در جهت هماهنگی بهتر با سایر وسایل
در نظر گرفتن سلیقه و نظر شخصی در انتخاب رنگ
در نظر گرفتن رنگ فرش
توجه به رنگ وسایل خانه و دکور
در نظر گرفتن سبک اتاق که سنتی است و یا مدرن است
هماهنگی رنگ مبل با رنگ پرده
ست کردن رنگ پرده با فرش
انتخاب رنگ پرده متناسب با آباژور و کوسن
هماهنگ کردن رنگ پرده با تخت اتاق خواب
انتخاب کردن مدل پرده
تنظیم نور خانه
امروزه با پشرفت علم و تولید پرده های جدید از جنس های مختلف انتخاب پرده مناسب نیز سخت تر خواهد بود. در نتیجه شما می توانید برای انتخاب یک پرده مناسب در هر زمانی با کارشناسان متین پرده تماس بگیرید تا بتوانند شما را در انتخاب رنگ، مدل، طرح وهر سوال دیگری راهنمایی کنند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.