انواع پرده های مدرن 2021 (رومن، برقی، زبرا و...)

طبق خبر منتشر شده در آفتاب آنلاین اگر شما هم از باز و بسته کردن پرده های خود به صورت مداوم خسته شده اید انتخاب پرده برقی می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

 

استفاده از پرده برقی مختص به خانه نیست و می تواند در شرکت های اداری و تجاری نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این تکنولوژی با استفاده از ریموت راه دور می توان پرده ها را باز و بسته نمود. خانه هایی که دارای سیستم هوشمند هستند می توانند امکانات جذاب زیادی را برای کنترل کردن پرده فراهم آورند. شما می توانند سیستم را به گونه ای تنظیم کنید که در هنگام طلوع آفتاب پرده ها باز شده و با غروب کردن خورشید بسته شوند. شما حتی قادر هستید تا ساعت باز و بسته کردن پرده ها را نیز تنظیم کنید. شما می توانید سیستم را به گونه ای برنامه ریزی کنید تا در هنگام نبودن شما به صورت خود به خود بسته شوند. سیستم پرده برقی می تواند برای مدل های متنوع در بازار مورد استفاده قرار بگیرد پس در نتیجه مشکلی در هماهنگی با دکوراسیون منزل شما ایجاد نمی شود.

 


پرده های برقی براساس مدل باز و بسته کردن به انواع مختلفی تقسیم می شوند:

پرده بالارو: در این نوع سیستم پرده از سمت پایین به سمت بالا جمع می شود. از پرده های بالارو می توان در شرکت های تجاری، اداری و منازل نیز استفاده کرد.
پرده هایی که از سمت کنار جمع می شوند: این پرده ها با کنترل توسط ریموت از یک سمت شروع به جمع شدن می کنند. این پرده برای خانه های ایرانی بسیار مناسب می باشد.

پرده سایبانی: پرده های سایبانی بیشتر در مغازه ها و فروشگاه ها کاربرد دارند. استفاده از پرده های سایبانی در نوع پرزنتی و پی وی سی کاربرد بیش تری دارد.

ویژگی های پرده برقی

•    می توان پرده را از راه دور کنترل کرد.
•    پرده برقی را در هر زمانی به صورت خودکار می توان باز و بسته نمود.
•    پرده برقی دارای قابلیت باز و بسته کردن در موقع وارد شدن و خارج شدن می باشد.

برای این که بتوان پرده ها را به گونه ای تنظیم کرد که در زمان خاصی باز و بسته گردند کافی است کلید ساعت را بر روی مانیتور تنظیم کنید. همچنین شما قادر هستید تا به وسیله اپلیکیشنی که بر روی گوشی نصب می گردد میزان نور ورودی به خانه را از راه دور کنترل کنید.

 

پرده رومن

یکی از جدیدترین انواع پرده هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد پرده رومن است. در پرده رومن از آستر استفاده نشده است. چین خوردگی هایی که در پرده های رومن وجود دارد باعث می شود تا به صورت یکنواخت پرده جمع گردد. پرده های رومن به صورت مدل های متنوعی در بازار وجود دارند. این پرده به صورت عمودی باز می گردد و باعث می شود تا نور به داخل اتاق وارد شود. پرده های رومن به سمت بالا جمع می شوند و تا می گردند.

 

 

ویژگی های پرده رومن

با پرده رومن به راحتی می توان نور خانه را تنظیم کرد. یکی از قابلیت های خوب دیگر این پرده امکان محدود کردن دید درون خانه از بیرون می باشد. زیبایی و تنوع این پرده باعث می شود تا بر زیبایی خانه شما افزوده گردد.
از دیگر ویژگی های این پرده می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    پرده رومن به راحتی قابل نصب شدن است.
•    به دلیل این که پرده در کنار پنجره واقع هست، گرد و غبار زیاد باعث کثیف شدن سریع آن ها می گردد اما پرده های رومن به آسانی قابل تمیز شدن می باشند.
•    تنوع رنگی و طرحی آن باعث می گردد تا زیبایی خانه شما بیش تر گردد.
•    پرده رومن را می توان به حالت دستی یا اتوماتیک نصب کرد.
•    در آخر می توان گفت که قیمت ارزان آن در انتخاب این پرده بسیار تاثیرگذارمی باشد.

پرده زبرا

پرده زبرا در واقع ترکیبی از پرده شید و پرده کرکره ای است که در آن از تور و پارچه به صورت دو لایه موازی ساخته شده است. برای این که بتوان نوری که از پرده عبور می کند را تغییر داد می توان زاویه میان لایه های آن و نوارهای میانی را عوض کرد. ساختار پرده زبرا به این صورت است که از یک لایه پارچه و یک لایه تور تشکیل شده است. پرده های زبرا به دلیل این که از رنگ و تنوع بالایی برخوردارند باعث زیبایی دکوراسیون داخلی خانه شما می گردند.
استفاده از پرده زبرا به دو صورت امکان پذیر است:
حالت اول: در این روش که به صورت دستی صورت می گیرد می توان با استفاده از زنجیری که در کنار پرده قرار داد نور داخلی را تنظیم کرد.
حالت دوم: در این حالت می توان با استفاده از یک موتور و ریموت کنترل باز و بسته کردن و تنظیم روشنایی را از فاصله دور به آسانی انجام داد.

ویژگی های پرده زبرا

•    استایل زیبا
•    نصب آسان
•    جمع کردن پرده به صورت کامل در بالا
•    ماندگاری زیاد
•    مدل های متنوع
•    امکان تمیز کردن آن به صورت آسان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.